Skip to content

Magazyn architektoniczny : 3 New Films Showcase 7 Architekci na nowo określają rolę kobiet w architekturze

1 miesiąc ago

778 words

E1027, Roquebrune-Cap-Martin, Eileen Grey.
Obraz.
Julian Lennon 2014 Nie mogę, w całym sumieniu, polecać architektury jako zawodu dla dziewcząt, znam kobiety, które dobrze sobie z tym radziły, ale przeszkody są tak wielkie, że potrzeba wyjątkowej dziewczyny, aby się z tym pogodzić.
upierała się, żeby zostać architektem, spróbowałbym ją odwieść, a jeśli byłaby nadal zdecydowana, dałbym jej moje błogosławieństwo, mogłaby być wyjątkowa.
.
Pietro Belluschi, FAIA z broszury New York Life Insurance Company z 1955 roku, Powinien być architektem. Z wielką radością, w połowie października 2014 roku w wieczór otwierający 6.
doroczny Festiwal Filmów o Architekturze i Wzornictwie na Manhattanie, dyrektor festiwalu Kyle Bergman ogłosił, że szczególnym tematem festiwalu w tym roku są kobiety w architekturze.
Od jakiegoś czasu chcieliśmy od jakiegoś czasu zasadzić kobiety w architekturze .
powiedział mi, a w tym roku w końcu mamy filmy, które mają na to pozwolić. nawiązując do trzech nowych filmów dokumentalnych: Gray Matters (2014), Making Space: 5 kobiet zmieniających oblicze architektury (2014) i Zaha Hadid: Who Dares Win (2013).
Te trzy filmy przedstawiają w sumie siedem kobiet, które parafrazują Pietro.
Belluschi, stały się jednymi z wyjątkowych.
Eileen Gray, Annabelle Selldorf, Marianne McKenna, Odile Decq, Farshid Moussavi, Kathryn Gustafson i Zaha Hadid.
Podczas gdy wszystkie trzy filmy podchodzą do kwestii kobiet w architekturze poprzez biografię, uzupełniają się nawzajem, podkreślając trzy różne kategorie kobiet architektów.
Światowa premiera filmu Gray Matters przedstawia ważną postacią historyczną, nieuchwytną pionierską modernistkę Eileen Grey, badającą jej zniknięcie z historii modernizmu i sumiennie ją wracającą.
Making Space , która również miała swoją światową premierę, skupiła się na 5 wschodzących gwiazdach .
zawodu, którego reputacja film ma nadzieję na miejscu.
Kto odważył się wygrać, mając premierę w USA, miał pod ręką znacznie inne zadanie.
sprawić, by najbardziej znana kobieta w zawodzie stała się dostępna, a ludzka.
Film jest wyjątkowym pojazdem dokumentującym zapierające dech w piersiach budynki i eksplorującym profesjonalny świat architekta.
Hollywood odegrał dużą rolę w kształtowaniu popularnych koncepcji architekta jako domena białego człowieka o gładko wygolonych włosach.
Tylko cztery główne filmy to kobiety jako architekci: Ojciec Oblubienicy (1991), One Fine Day (1996), Firewall (2006) i Inception (2010).
Spośród tych czterech postaci, postać Michelle Pheiffer w One Fine Day jest szczególnie zabawnym przedstawieniem rozszalałej matki, desperacko próbującej podporządkować się obrazowi profesjonalizmu, jednocześnie wypełniając obowiązki rodzicielskie.
Filmy dokumentalne z udziałem kobiet-architektów są podobnie nieliczne.
The Girl to the Fellow Here (2009) autorstwa The Beverley Willis Foundation podkreśla kobiety pracujące w studiu Franka Lloyda Wrighta.
Jest dokładny, ale nijakie.
Trzy nowe filmy pokazane na Festiwalu Filmów Architektury i Wzornictwa, z ich zaletami i wadami, są mile widzianym dodatkiem do gatunku.
Tytuł Gray Matters mówi wszystko: Eileen Gray ma znaczenie.
Film otwiera się w paryskim domu aukcyjnym, w którym skórzane krzesło Dragon, zaprojektowane przez Greya dla Yves Saint Laurent, pobiło rekordową kwotę 21,9 milionów euro.
Jest utalentowanym malarzem, projektantką wnętrz i wnętrz, a także galerią i architektem.
Jako.
Matka modernizmu.
pracowała w różnych mediach i w różnych skalach.
Dzieło, które jest przedmiotem szczególnego zainteresowania filmu, dom E1027 na Côte d.
Azure, było prawdziwym Gesamtkunstwerk, dla którego zaprojektowała cały budynek i jego wyposażenie.
Gray Matters filmuje w E1027.
Obraz.
Celina Lafuente De Lavotha Sukces Grey polegał na projektowaniu najnowocześniejszych mebli i wnętrz, dzięki czemu znalazła się w katalogu publikacji architektonicznych, a ostatecznie na radarze Le Corbusiera, który stał się obosiecznym mieczem w zdobywaniu spuścizny jako architekt .
Z jednej strony podziw szwajcarskiego mistrza dla Graya znacznie wzmocnił jej reputację.
Z drugiej strony, osobiste zaangażowanie Le Corbusiera w Greya mogło być główną przyczyną długotrwałego zniknięcia Graya z historycznego rekordu.
Irisz z urodzenia, Grey wpadł z bardzo modną paryjską sceną lesbijską z lat dwudziestych.
Wyzwolona kobieta i utalentowana projektantka, producentka Gray Matters, Mary McGuckian, opisuje związek Graya z Le Corbusierem jako opowieść o nieodwzajemnionej miłości, artystycznej rywalizacji, seksualnej zazdrości i gorzkim oszustwie.
Jak głosi opowieść, Le Corbusier wpadł w obsesję na punkcie E1027, a związek Graya rozwinął się z krytykiem architektury, Jeanem Badovici, z którym tam mieszkała.
Le Corbusier zbudował sobie nawet niewielki cabanon na wzgórzu od domu.
Kiedy Gray i Badovici się rozdzielili, Gray wyprowadził się, ale okazało się, że Le Corbusier go złamał.
jej projekt malując mu
[patrz też: deklaracja właściwości użytkowych wzór, głębokość przemarzania gruntu, instalacja elektryczna krok po kroku ]

Powiązane tematy z artykułem: deklaracja właściwości użytkowych wzór głębokość przemarzania gruntu instalacja elektryczna krok po kroku